سال 1392 حماسهی سیاسی و حماسهی اقتصادی مبارک باد



تا
حالا خیلیها از مردم و مسؤولین با من بیعت کردند ولی هیچ کدام دلم را
آرام نکرد که من در این جایگاه باید باشم یا نه؛ الا این نامه که خیالم را
راحت کرد.
با یاد شهیدان وطن عید کنیم،
از همتشان همیشه تمجید کنیم،
آن عهد که با امام امت بستیم،
با رهبرمان(سیدعلی)دوباره تجدید کنیم.

رهایی از تحریم و تهدید با «مذاکره»؟
مگر كشورهايى كه امروز مورد تهديد امريكا هستند - غير از جمهورى اسلامى - با امريكا مذاكره نمىكنند؟ مگر آنها با امريكا رابطه ندارند؟ مذاكره و رابطه، مانع فشار آوردن و تهديد كردن و بدجنسى كردن و افزونطلبى نيست؛ مذاكره مشكلى را حل نمىكند. دولت امريكا صريحاً با نظام اسلامى، هويّت اسلامى و ايمان اسلامىِ مردم ما اعلام مخالفت كرده است. علّتش اين است كه اسلام موجب شده تا اين ملت در مواضع خود مستقر و ثابت باشد و پابرجا بايستد و تسليم آنها نشود. هدف امريكا اين است كه سيطرهى خود را كه در دوران رژيم منحوس پهلوى - بخصوص در سى سال آخر آن رژيم - بر همه جاى كشور گسترده بود، دوباره برقرار كند. معلوم است كه ملت ايران بعد از اين انقلاب عظيم، بعد از اين همه فداكارى و قهرمانى و بعد از اين همه شهادتها، تسليم چنين زورگويى نخواهد شد. نخير، مذاكره هيچ مشكلى را حل نمىكند.۱
چرا بیزاری از مذاکره؟
ما در دنيا اهل مذاكرهايم. بنده از زمان رياست جمهورى هميشه به وزارت خارجه و دستگاههاى گوناگون تأكيد مىكردم كه برويد با دولتها و كشورها صحبت كنيد، در مجامع جهانى شركت كنيد. به رؤساى جمهور بعد از رياست جمهورى خودم هميشه تأكيد مىكردم كه مسافرت كنيد؛ در مذاكرات شركت كنيد و ارتباط داشته باشيد؛ رفت و آمد داشته باشيد. مبنائاً به مذاكره معتقدم؛ اما مذاكره با كه و بر سر چه؟ مذاكره براى رسيدن به يك قدر مشترك؛ دو طرف بايد همديگر را قبول داشته باشند؛ يك حدّ وسطى هم وجود داشته باشد؛ مذاكره كنند تا به اين حدّ وسط برسند. آن طرفى كه شما را اصلاً قبول ندارد، با اصل وجود شما به عنوان جمهورى اسلامى طرف است، با او چه مذاكرهاى مىتوانيد بكنيد؟! او صريحاً مىگويد كه با نظام دينى مخالف است؛ با نظام جمهورى اسلامى بخصوص، مخالف است؛ چون منشاء حركت بيدارى مسلمانان در دنيا شده است.۲
معلوم است كه مايليم با همهى دولتهاى دنيا رابطهى خوب داشته باشيم. رابطه هم داريم؛ روزبهروز هم به فضل الهى بيشتر خواهيم كرد. يك روز خيال مىشد كه ما با اروپا روابطمان قطع خواهد شد؛ يك روز خيال مىكردند كه ما با روسيه هرگز رابطهاى برقرار نخواهيم كرد؛ نخير. امروز مىبينيد كه روابط ما با اروپا گرم است، با آسيا گرم است؛ با كشور روسيه و كشورهاى بزرگ دنيا روابط ما، روابط خوبى است. مسألهى ما با امريكا، مسألهى ديگرى است؛ مسألهى روابط نيست. براى آنها، روابط به معناى مقدّمهى براى اين تسلّط است و به كمتر از آن هم راضى نيستند! اسم روابط را به عنوان شعار می آورند. ۳
پی نوشت ها :
۱. بیانات در دیدار جمعی از كارگران و معلمان ۱۳۸۱/۰۲/۱۱
۲. بيانات در ديدار كارگزاران نظام ۱۳۸۰/۱۲/۲۷
۳. بيانات در خطبههاى نمازجمعه ۱۳۷۷/۱۰/۰۴
توقع از مسئولان این است، حالا که رفتار دشمن شدت پیدا کرده شما هم رفاقتها را شدت دهید و بيشتر با هم باشيد

اطاعت از امر ولی بر هر شخصی چه مجتهد وچه مقلد واجب است...واجب...، تعارف بردار نیست
درکتاب کمال الدین ازحضرت امام صادق(ع)روایت شده که فرمود:هرآن که به امامت امامان
از پدران وفرزندان من اقرار واعتراف داشته باشد.ولی مهدی(عج)ازفرزندانم راانکار نماید.
مثل این است که تمام پیامبران راقبول داشته باشد ولی نبوت حضرت محمد (ص)راانکار
کند.عبدالله بن ابی یعقورمیگوید:پرسیدم:مهدی(عج)ازفرزندان شما کیست؟فرمود:
پنجمین فرزندازامام هفتم.که شخص اوازنظرشماغایب میماند وبردن نام او بر شما حلال نیست
برای سلامتی وتعجیل درفرج امام زمان(عج)صلوات
کمال الدین.ج۱ص۲۳۸
ای نوح ، ای ولایت کشتی نشین
ای موج موج خطبه تو آتشین
امروز موج حادثه در دست توست
طوفان ما اشارت انگشت توست
باز هم تکرار مکر عام و خاص
یک علی با بی نهایت عمر و عاص
یک علی مظلوم همچون جد خویش
ظلمهایی دیده اندر حد خویش
کیستند این عمر و عاصان شقی
کفر کیشانی به ظاهر متقی
موریانه ها چه موزیانه می جوند
ریشه های چارچوب انقلاب را
